Xyberlounge Internetshops
onderzoek en ontwerp van een HUISSTIJL CONCEPT voor Xyberlounge Internetshops

voorbeeld plattegrond

XyberLounge

2001
Met XyberLounge wordt een internetcafé-concept geïntroduceerd dat weggaat van de zakelijke sfeer die vaak in dit soort zaken hangt. Er wordt bovendien een uitbreiding van het dienstenpakket voorgesteld. Naast diverse internettoepassingen wordt ook aan de horeca een belangrijke taak toegedicht ter versterking van de aantrekkingskracht. Maar dan wel trendy horeca: een Loungeomgeving. Er wordt een mix tussen de loungecultuur en internetwerkplekken geïntroduceerd. De beschikbare ruimte wordt ingedeeld in vlekken, die als amoeben in elkaar grijpen, zodat een goede mengvorm ontstaat. Er ontstaan van elkaar gescheiden zones met internetwerkstations. Verschillende doelgroepen met verschillende interessen en concentratievereisten kunnen hierdoor goed gescheiden worden.

Ieder zijn plek

De doelgroep die bediend wordt is daarmee erg breed geworden. Een zakenman die een halve dag een internetstation komt gebruiken, een groep internetters die samen een game komen spelen (of tegen anderen elders), een bedrijf dat een aantal werknemers er cursus laat geven, groepjes jongeren die samen Playstation op een groot projectiedoek spelen... Daarom hebben wij een meerdere internet- en werk- en gameplekken/meubels ontworpen:

Univers - een internetwerkplek met voldoende privacy om geconcentreerd te kunnen werken - - - CrazyLazy - een fun-internetplek vanuit een clubstoeltje - - - Socializing - een grote collectieve leestafel met 8 internetstations - - - FunGrouping GameCorner - met meerderen vanuit een grote 4zits bank Sony Playstation spelen, door een beamer geprojecteerd op een groot scherm.